pondělí 14. srpna 2017

🌴 Víš, že tě miluju? - Estelle Maskame 🌴





🌴 Víš, že tě miluju? 🌴

Autor - Estelle Maskame
Název v originále - Did I mention I love you? (2015)

Vydalo nakladatelství Fragment v roce 2017.





🌊          🌊          🌊



Konec školy a začátek úžasného léta stráveného v Kalifornii... kam se Eden vůbec nechce. Její otec se tam po rozvodu přestěhoval se svou novou rodinou a po 3 letech si vzpomene, že má ještě nějakou dceru a pozve ji k němu na léto. Je to zvláštní, co si budeme nalhávat.
Eden nijak netouží strávit léto s otcem, kterého nenávidí, s nevlastní matkou a třemi novými bratry, které nikdy neviděla. Nakonec je jejím největším problémem nejstarší nevlastní bratr - sedmnáctiletý Tyler. Slovo nevlastní si v tomhle případě dobře zapamatujte. Nesnášenlivost k jeho nezkrotné povaze, drzému vyjadřování a egoistickému vystupování totiž brzy vyšumí a nahradí ji zájem. Začne se zajímat o jeho život plný alkoholu, drog, večírků a porušování pravidel. Proč to dělá? Je evidentní, že něco pod tou svojí hrubou fasádou skrývá a Eden je rozhodnutá ho kousek po kousku rozebrat a přijít všemu na kloub. Jen se do něj přitom i přes fakt, že Tyler má přítelkyni a mimo jiné jsou nevlastní sourozenci, tak trochu zamiluje...

(Na začátku musím říct, že jméno Eden mi přišlo kapku vtipný a Rachael jsem stejně pořád četla jako Rachel 😅. Tak to by bylo.)

Knížka je vyprávěná z pohledu Eden, tedy v 1. osobě a je napsaná hooodně čtivě. Až tak, že když knihu na chvíli odložíte, máte za 3 sekundy nutkání pokračovat ve čtení a nepřestat až do konce. Tyler mi teda občas přišel jako šílený a někdy mi jeho reakce vůbec nedávaly smysl. Na začátku na všechny štěkal a potom se nějakou záhadou proměnil v beránka, který se umí i zasmát. Eden se zase na druhou stranu chovala přesně tak, jak bych to od ní čekala, jak bych to čekala od šestnáctileté holky. Celkově mi ale prostředí, ve kterém se pohybovali přišlo na jejich věk moc "vyspělé". Chápu, že v 16-17 letech obrážíte jeden večírek za druhým a tak, ale někdy to na mě bylo prostě trochu moc a k jejich věkový skupině mi to chování (a často i dialogy, co mezi sebou vedli) nesedělo. Abych pořád jen nekritizovala: máte tu od všeho něco: nervy drásající situace, milostné scénky, dramatické výstupy, zlost, vášeň, lásku, problémy, přátele, trochu (víc) nečekaný konec, drogy, alkohol, smutek, štěstí,...




Je to fajn čtení na léto o touze vlastnit něco co nemůžete mít, o přátelství, rodině a především o bolestech jednoho puberťáka a o lásce toho druhého. A já si to nejspíš právě proto zamilovala, takže další díly si rozhodně přečtu.



💔                    💔                    💔

Nevím, jestli se tohle dá považovat za smysluplnou recenzi, možná je to spíš takový osobní názor, ale momentálně i po dvou týdnech od dočtení nejsem schopná napsat a vypsat všechny svoje pocity 😶. Což znamená, že tahle romantická storka musí být vážně dobrá, když je z ní vedle i takový fantasmagorik jako já.


Moje hodnocení: ⭐⭐⭐ a půl 😁




🌸 Nonatt 🌸

2 komentáře:

  1. Povedená recenze :) Tato kniha mě láká, ráda bych se do ní pustila :) Vypadá to na pohodové letní čtení :)

    OdpovědětVymazat